|
Post by Tiikerililja on Jan 24, 2014 23:32:24 GMT 2
Sain tuossa työmatkallani aiemmin tänään päähäni udella teiltä hiukan yhteisestä harrastuksestamme, ihan vain noin yleisestä mielenkiinnosta. Eli... - Koska aloitit roolipelaamisen? Millainen ensimmäinen peli oli? Entä hahmo?
- Onko mieleen jäänyt yhtään peliä ylitse muiden?
- Millainen olisi unelmien roolipeli?
Ja voin itse vastata tässä heti omiin kysymyksiini ihan vain lörpöttelyn vuoksi. Aloitin roolipelaamisen joskus kuuden ja seitsemännen luokan välisenä kesänä, ellen muista aivan väärin. Pelasin tuolloin kaverini kanssa mesessä, hahmoni oli joku vampyyrimies. En muista sen tarkemmin. Hieman myöhemmin, samana syksynä 2004 törmäsin demi.fi:n runot ja kirjat -osiossa ketjuun, jossa haikailtiin uutta peliä runoissa ja kirjoissa jo pyörineen Tylypahka-pelin rinnalle. Olin ensimmäinen ilmoittautuja ja tuosta ketjusta kasvoikin Newark-roolipeli (jota on tähän päivään mennessä kirjoitettu demiin jo 1500 ketjua, hui ). Viihdyin Newarkissa ja se onkin myös peli, jonka nostan ylitse muiden. En siksi, että se olisi ollut juoneltaan (high school -teinejä) mitenkään erityisen sykähdyttävä, vaan puhtaasti siksi, että Newarkista sain elämääni ihmisiä, jotka ovat pysyneet siinä vielä tähänkin päivään, vaikka peli itse onkin jo käytännössä kuollut. Unelmien roolipelini juonella tai alkuasetelmalla ei ole väliä. Unelmapelini on suuri, yhteisöllinen ja sellainen, jossa tunnen olevani kotona.
|
|
|
Post by kamelirinkeli on Jan 24, 2014 23:48:57 GMT 2
Ensimmäinen pelini taisi olla kutosen ja seiskan välillä demi.fistä löytynyt harry potter peli. Hahmo oli Leorina Lestrange, Bellatrixin tytär. En muista kuoliko peli vai minä ensin mutta kaiholla muistelen. Yleensä pelaamiseni loppuu siihen että kirjoitan miljoona vuoroa mutta hoksaan että hahmoni on koko ajan yksin. Tunnen itseni ulkpuoliseksi ja vetäydyn kaikessa hiljaisuudessa nurkkaan vikisemään.
En ole pelannut kovin paljon mikä tulee näkymään tulevaisuudessa, mutta uskon että intohimoni kirjoittamiseen tulee hieman korvaamaan näitä puutteita. Olen kova kirjoittamaan kun sille päälle satun mutta voin häpeäkseni tunnustaa että en ole koskaan oppinut pilkuttamaan.
En tiedä unelmien roolipelistä mutta olen aina tahtonut pelata colordogsia. Ehkä joku päivä mä vielä usaltaudun.
|
|
Frost
Ihminen
Rogue fembot.
|
Post by Frost on Jan 25, 2014 0:48:03 GMT 2
Huu, ensimmäisen kerran pelasin ihan muksuna ja hahmoni oli haltiaprinsessa Anna, peli Keski-Maa. Mulla on siis juuret pöytäroolipeleissä (paperisia hahmolomakkeita, sääntökirjoja ja paljon noppia).
Ylitse muiden on ollut D&D-peli jota pelattiin kavereiden kanssa kun olin yläasteella (?). Siskoni jossain ystävällisyydenpuuskassa suostui vetämään meille pelejä ja sitä kesti vuosia. Mahtava peli, jossa tapettiin hirviöitä, kerättiin kokemusta (ja aarteita ja miehiä,...) ja noustiin tasoja. Hahmoni oli bad-ass barbaarinainen.
Unelmien peli olisi luultavasti scifiä.. Tai sitten olisi hienoa palata taas pöydän ääreen heittelemään noppia <3
Ja toivottavasti kukaan ei ahdistu näistä mun nostalgiatripeistä. Kunhan fiilistelen.
|
|